lördag 9 november 2013

Like 'em big - DV2

För två månader sedan blev jag publicerad i den amerikanska antologin DEMONIC VISIONS: 50 HORROR TALES, med novellen THAT THING SHE USED TO CALL RING.
En del av dealen där är att alla 50 författare delar på intäkterna. Boken har till idag sålt i 754 kopior, vilken renderar varje författare 22 dollar. Big business!

Det roliga med projektet är att alla författare som kvalade in till den första boken kommer att fortsätta publiceras i samma konstellation i nästa bok som nu ska ges ut, DEMONIC VISIONS 2.
Redaktören Chris Robertson kontaktade mig för några veckor sedan och bad mig skriva en ny novell. Inga begränsningar, inga önskade teman eller riktningar. Bara att tuta och köra.

Idag fick jag mail att han är överförtjust i min nya novell. Titeln är LIKE 'EM BIG, och den handlar om ungefär precis det man först tänker på när man läser den. Plus lite annat...
När man läser novellen introduceras man för en otroligt fet, babylik seriemördare. Och en hungrig Huldra. Två karaktärer som båda har det lite besvärligt i sin jakt på byten.

Ska bli väldigt kul att se de i tryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar