söndag 18 maj 2014

Kyrkornas målgrupp

Oj, vad svårt med målgruppstänk! Ofta brukar man tänka åldersgrupp när man säger målgrupp. Men jag har primärt tänkt mig ”Vackra kyrkor jag besökts” läsare som folk med visst intresse av fantastik och skräck i allmänhet och nordisk mytologi i synnerhet, oavsett ålder. Som kommen ur filmbranschen brukar jag även tänka i termer av åldersgränser. Många idéer jag får brukar vara barnförbjudna. Men ”Vackra kyrkor jag besökt” är nog mer 11-årsgräns, då den drar mer åt äventyrsfilm är skräckfilm (om jag nu ska fortsätta med filmreferenserna).
Jag hade inte målgruppen i åtanke när jag skrev, utan jag bara tutade på efter eget huvud. Jag är själv mitt i målgruppen och är därför en utmärkt referenspunkt: om jag tyckte nåt var coolt så använde jag det, om något klingade falskt så ströks det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar