tisdag 30 april 2013

Eskapix på Swedish zombie #1

Nu kör skräckbloggen SWEDISH ZOMBIE en specialserie artiklar om tidningen Eskapix. Första intervjun är med chefredaktören/grundaren Henrik Holmström.

Ämnen som tas upp är bland annat hur konceptuell förlagets utgivning är, visioner kring att ge ut den här typen av publikationer och svårigheterna med det, samt om han eventuellt är en Tarantino-kille.

Sen får Henrik frågan om vad som varit roligast hittills (med att arbeta med Eskapix):

"Roligast hittills har varit förmånen att träffa och lära känna så många färgstarka och kreativa människor, människor som alltid kommer att ha en plats i mitt bultande, trasiga hjärta, personer som stöttat mig och Eskapix genom åren – CJ Håkansson, Stewe Sundin, Pål Eggert, Sofia Albertsson, Ingemar Roos, Malin Rydén och många, många fler. Ingen glömd. Johannes Pinter är en annan förmåga som jag precis har börjat publicera i Eskapix. Johannes ska vi hålla ett öga på i framtiden, en mycket intressant författare. Sedan får vi inte glömma alla fantastiska läsare där ute, och de läsare som skriver långa brev till redaktionen och tackar för att Eskapix finns. Sådant värmer ett svart och trasigt hjärta som mitt…"

Väldigt kul och hedersamt med de värmande orden!

Jag har själv fått svarar på lite frågor. Det publiceras så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar