torsdag 7 mars 2013

Baby Killer på Sveriges kortfilmsfestival

Fick just veta att BABY KILLER, en kortfilm jag regisserat, ska visas på Sveriges Kortfilmsfestival. Jätteroligt. Här är en bild från inspelningen.Ellinor Denkert som spelar Baby väntar medan jag håller på och meckar med kameran (jag både regisserar och plåtar).


Filmen är en lite skruvad svart komedi som handlar om en hitman, Clean, med tvångstankar som får ett uppdrag som inte går som han hoppats, då han måste tampas med både besvärliga tvångstankar och trilskande måltavla. Här är Kola Krauze (till vänster) som spelar Clean.

 
Festivalen går på Bio Rio vid Hornstull 22-23 mars. Vår visning äger rum lördag den 23 mars, kl 18.30 (Här finns programmet). Den visas som sista film innan pridutdelningen, så det är även lämpligt att stanna kvar och se vilka fina independentfilmer som vinner priser.
Jag återkommer med hur visningen gick. Kommer även lägga upp en teaser/trailer för filmen här så småningom. Här är förresten en bild på teamet (nä, vi var inte fler, det gick bra ändå). Det är från vänster Johannes, Kola, Ellinor, Linda och Linnea. Alla gör Babyface-minen av nån anledning...
 
 


2 kommentarer:

  1. Jag trodde inte vi gjorde Babyface-miner, jag tänkte mig tillbaks till hur hårdrocksband från Los Angeles såg ut på 80-talet...

    SvaraRadera
  2. Eller hur. Själv tänkte jag på Zoolander och Blue steel-minen :)

    SvaraRadera