tisdag 5 mars 2013

Min nya blogg

Idag har jag tagit ett nytt steg i mitt skapande. Jag har skickat in min första roman till ett antal bokförlag! Vad vore då inte mer passande än att samtidigt sjösätta en ny blogg.

Jag har haft planer på att starta en blogg tidigare, med fokus på skrivande, då jag gått två terminer skrivarkurs på Folkuniversitetet och just påbörjat min tredje termin. Men det har inte blivit av.
Men nu har det skett några saker slag i slag som gjort att jag känner att jag vill bli en aning mer seriös i mitt förhållande till skrivandet - dvs att berätta för världen om det i en blogg.
Jag har skrivit om sakerna på Facebook. Men Facebook känns inte som ett ultimat forum för att skriva om sig själv. Dels är det bara snäppet mindre snuttifierat än Twitter (som jag aldrig kommer syssla med) med allt vad grunda relationer heter. Och så påminns en himla massa människor om vad jag sysslar med genom mail och notiser osv. Och jag vill inte att allt jag skriver om ska observeras av en massa perifera "vänner" som egentligen inte bryr sig ett dugg om mig (jag har själv stängt av allt vad notiser är i Facebook, eftersom jag själv inte är intresserad av vad andra ätit för frukost, vem de festat med, var de är på semester etc).

Dock har det en fördel i att man når vänner man VILL nå, genom ett enda musklick. Så jag är ambivalent. Min plan är att breda ut mig i bloggen, men fortfarande göra notiser om viktiga saker på Facebook. Dessutom kommer jag att länka till vissa blogginlägg i fejjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar