måndag 27 maj 2013

-15

Några veckor senare stiger jag upp på vågen.
Och finner att den hamnar på 15 kilo mindre än utgångsvikten.
Det är ju faktiskt roligt när det går så lätt, och inte kräver några gigantiska uppoffringar.

Jag upprepar det jag skrivit tidigare, och det är värt lite predikning i sig: jag går inte på någon diet. Jag behöver inte utföra några cirkuskonster som jag förr eller senare kommer tröttna på, typ bara äta äggvitor, eller ersätta alla måltider med vatten med äckligt pulver i, eller hoppa över potatis och pasta.

Jag dricker bara vatten istället för annan dryck.
Äter mindre matportioner.
Unnar mig lite naturgodis (som jag gillar) och ett glas öl (som jag verkligen gillar) på helgen, men inte mer.
Dessutom har jag på gymmet (förutom rodd och cykling) fortsatt stå 25 minuter på den där "arc trining"-maskinen (dvs som en gåmaskin och med handtag).

Vi får se var det landar. Men jag har inga planer att sluta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar