torsdag 7 mars 2013

Om att blogga

En sak jag grunnade på innan jag skapade denna blogg var hur mycket tid jag ska lägga ner på den. Är det nån mening att ha en blogg om man skriver sällan i den? Kommer bloggande att uppta en massa tid från det "riktiga" skrivandet och kreerandet? Och framför allt: har jag nåt att säga?

Vad jag kom fram till var att jag INTE ska uppdatera bloggen dagligen. Kanske inte varje vecka heller. Jag vill inte känna ett tvång att hela tiden tänka ut ämnen och fyndiga reflektioner att fylla bloggen med. Den får inte bli en tvångströja. Jag vill spara kreativiteten till filmmanus och filmklippande och noveller och romaner.
Bloggen kommer jag ta till när jag har något jag vill berätta för världen på ett lite mindre snuttifierat sätt än via Facebook.
Eller när jag är med om något, eller stöter på något, som jag vill dela med mig av.

Jag är inte ute efter att samla på mig så många "likes" som möjligt på motorvägen som heter Facebook - jag vill bara tänka högt i lugn och ro i min lilla återvändsgränd i cyberrymden.

2 kommentarer:

  1. Du har fått till en snygg blogg med ett innehåll som jag gillar.
    Extra roligt med filmen där Stephen King blir intervjuad.
    Kanske kan du recensera de filmer och böcker som är dina favoriter?
    Vänligen / Benny Kalén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för goda ord!
      Har faktiskt tänkt på det där med att recensera andra böcker/filmer. Men jag är lite orolig att kacka i eget bo - dvs att skriva illa om vissa svenska skräckförfattare (gud ska veta att många svenskar som gett sig in i genrern skriver hellre än bra...), man vill ju inte skaffa sig ovänner innan man skaffat sig vänner...

      Radera