måndag 24 februari 2014

Skräck på vers, nu hos Sparv

Vad roligt: mitt första försök att skriva skräck på vers har publicerats (om så bara i digital form). Det är det litterära magasinet Sparv, som drivs av författarbloggens Christian Wåhlander, som tagit in den.

Titeln är "Balladen om det ödesdigra mötet med mig själv som yngre man". Jag ser det som en novell på vers, eftersom jag inte skulle vilja sträcka mig så långt som att kalla mig diktare eller poet.

Här finns Sparvs hemsida med alla vårnumrets texter, och här kan du läsa texten i sin helhet.

Här ett litet smakprov ur novellen:

Jag stod längst bak i bions släckta sal
och överblicka’ nackar rad på rad
en månghövdad publik som inte tal’
men såg mot biorummets ljusfasad
Jag valde mig en plats i bänkrad smal
och såg spänt upp mot dukens bildparad
Tillbaka uti filmmystikens land
lustens låga åter i mig brann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar